OBS! På grund av en större uppdatering av mjukvara så måste Android användare även uppdatera appen när man uppdaterar till version 6.3.1 av mjukvaran.

OBS! Det krävs datortrafik på ditt simkort i Geosafen för att uppdatera mjukvaran. Det räcker inte med bara SMS. Fungerar det inte att uppdatera, kontakta din operatör för att kontrollera att det finns datortrafik.

Du ska skicka 2st sms till telefonnumret i din Geosafe.

SMS 1:

OM DU HAR TELENOR SKICKA: APN,services.telenor.se#

OM DU HAR TELIA SKICKA: APN,online.telia.se#

OM DU HAR HALEBOP SKICKA: APN,halebop.telia.se#

OM DU HAR COMVIQ ELLER TELE2: APN,internet.tele2.se#

OM DU HAR TELENOR NORGE: APN,telenor.smart.no#

OM DU HAR GLOCALNET SKICKA: APN,internet.glocalnet.se#

OM DU HAR VENTELO SKRIV: APN,internet.ventelo.se#

OM DU HAR NETMORE SKICKA: APN,data.rewicom.se#

OBS: Använd stora bokstäver där jag har stora bokstäver (APN och PLNEW), var uppmärksam med komma tecken och punkter. Vänta till du får svar från det första sms:et att det gått bra att ställa in APN innan du skickar sms 2.

SMS 2:PLNEW,47.106.81.204,6688

OBS: Använd stora bokstäver där jag har stora bokstäver (APN och PLNEW), var uppmärksam med komma tecken och punkter. Vänta till du får svar från det första sms:et att det gått bra att ställa in APN innan du skickar sms 2.

När du skickat sms 2 vänta ca 3 min skicka sedan ett sms för att kontrollera versionen på mjukvaran i din Geosafe.

SMS:  VERSION

Du ska då få ett svar från din enhet med din version.

SENASTER VERSION: 6.3.1

Får ni en fil till er telefon istället för att er GEOSAFE uppdateras? Då är det troligen en inställning i er telefon som detta beror på. Gå in i SMS inställningar och se till att ”förhandsvisa webbsidor” eller ”website identification” inte är igång.